Мій відкритий урок





Урок узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних речовин» (8 клас)


Мета: - закріпити знання про склад оксидів, основ, кислот,  

              солей, фізичні властивості солей, галузі їх застосування;

            - продовжити формувати вміння писати рівняння реакції, розв’язувати задачі;

            - розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння  нестандартно мислити;

  - виховати творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Структура уроку

1) Організаційний етап.
2) Мотивація навчання.
3) Узагальнення та систематизація знань і вмінь.
·        Презентації.
·        Самостійна робота
·        „Ланцюжок”
·        „Хто швидше?”
·        Експеримент
4) Домашнє завдання.
5) Підбиття підсумків уроку.

Хід уроку

1)      Організаційні питання:
·        Привітання;
·        Відмітити відсутніх.
2)      Мотивація навчання.

Учитель: „Шановні друзі, вам вже відомо багато хімічних таємниць. Та чи зумієте ви використати свої знання у незвичайних ситуаціях, подолати хімічні перешкоди. Повідомлення теми, мети уроку.
Учитель: „Ми проводимо урок узагальнення знань. Про які речовини ми будемо говорити?
Давайте відгадаємо ребуси.
Хімічні ребуси (посилання на презентацію)
3) Презентації.
Учні отримали завдання на початку вивчення теми. Перша група учнів: презентація на тему Оксиди .
(посилання).
4) Самостійна робота.
Учні отримують картки де треба вставити пропущені слова (Додаток 1).  Взаємоперевірка. Оцінка 6 балів. Участь у створенні презентації (проекту) 2 бали. Відповідь на питання, доповнення 1 бал. Учні використовують картки з самостійною роботою, як оціночні картки. Додають бали зароблені на уроці. Наприклад: 6 (самостійна робота) +2 (презентація) +1 (доповнення). Можна використати кольорові прямокутники: червоні-2бали; зелені-1бал.

5) Презентація на тему: Кислоти навколо нас


6) Гра « Третій зайвий»

Яка формула зайва? Чому?

HCl
HNO3
HBr
Сu(ОН)2
КОН
NaOH
2
Р 2О 5
А12О3





 8) Проект  Солі:
„Чорний ящик"
Учень1: „У цьому ящику є речовина, яку вважа­ють милістю господньою, символом добробуту й миру у східних народів."
Учень 2: „Ні, це не милість господня, а кара божа. Скільки всього живого згубила ця речови­на! Через неї навіть море стало мертвим.
Учень 3: „Чому так сумно? Може колись і було так, як ти говориш, а я особисто схиляюсь перед цією речовиною. Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія,  її використовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б
шкіряних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові."
Так що ж знаходиться у цьому ящику?
Які речовини називають солями?
                      Застосування солей. Колекція зразків солей
„Ми представники фірми „Солетвірно”. Тільки у нас Ви зможете придбати СаСО3 у вигляді крейди та мармуру. Мармур - це оздоблюва­льний матеріал, який застосовується у будівниц­тві. З крейди виготовляють вапно для побілки. А ці солі(показує) вносять у ґрунт у вигляді мінеральних добрив. Це NH4NO3, KNO3, Са(Н2РО4). А ця сіль(показує) формує зуби. Це - СаF2. тільки у нашій фірмі міститься велика різноманітність паст, що містить фтор. А ця сіль(показує CuSO4*5H2O), надає колір воді, вико­ристовують у плавальних басейнах. Цю сіль додають у воду не для підфарбовування, а щоб не допустити розмноження та росту водоростей.
А це знайома вам сода(NaНС03).


9) Гра «Ланцюжок»
3 учні для індивідуальної роботи на дошці.
      Завдання на дошці 2 бали.
Учень 1: дописати хімічне рівняння і зазначити тип реакції.
СаО + Н2О =
Мg + НС1 =
ВаСО324 =
Fe(OH)3=t
Учень 2: здійснити перетворення:
К →   К2О →   КОН →   КзРО4

Учень 3: розподілити речовини по класам, назвати їх:
Са (ОН)2;
АІ2Оз;
H3PO4;
АІ2(SО4)з;
К2S;

Поки учні виконують завдання на дошці, всі учні в парах на листочку А2 дописують маркером хімічне рівняння і передають листочок іншій парі. (Правильно складене хімічне рівняння  - 1бал).
1) АІ2О3 + НNO3  =
2)Zn (ОН)2 + NaOH =
3) АІ2 (SО4)3+КОН =
4) МgSО4 + LiОН =
5) ZnО + Н3РО4 =
6) Nа2О + НСl =

Учитель і учні перевіряють виконання завдання на дошці. Корекція, оцінювання. Розбирається запис вибіркових рівнянь, де допущенні помилки.                                                



10) Завдання „Хто швидше?”

Фронтальна робота. 3 учня виконують завдання на дошці. За правильне виконання 2 бали. Учні виконують задачі у робочому зошиті.



1)Дано:                         
  m(BaO) = 30,6г
   H2O   
 


  Знайти
  m(Ва(ОН)2)?

2)Дано:                       
   m(Mg)=48г
   O2
 
Знайти:
V(O2)?

3) Дано:                       
    m(BaO)=48г
    НСІ
 


    Знайти
    M(BaСІ2)?


11)  Експеримент



 Оцінка 1 бал.

1.Визначити в якій пробірці знаходиться NaCl, HCl, NaОН.
2.Добути BaSO4

12) Підсумки уроку

Вчитель підбиває підсумки уроку.
Виставляє учням бали за роботу на уроці. Учні здають оціночні картки.

13) Домашнє завдання

Підготуватись до контрольної роботи з теми.












Додаток 1
Самостійна робота.
Варіант 1.
1. Речовини, що складаються з двох елементів один з яких оксиген називаються ______________.

2. Гідроксид Натрію має формулу __________ і ще називається їдкий ____________.

3. Кислоти це речовини, що складаються з _____________ і ____________ кислотного.

4. Реакцію взаємодії між кислотою і основою називають реакцією ________________.

5.Індикатор фенолфталеїн в лужному середовищі набуває _______________ кольору.



Варіант 2.
1. Оксиди поділяють на кислотні, амфотерні і _____________.

2. Речовина, що складається з атомів ______________ і ___________ залишку називається сіль.

3. У кислому середовищі індикатор метилоранж набуває ___________ кольору.

4.Основи складаються з атомів _________ і групи _________.

5. Розчинні у воді основи називають ____________.



 

1 коментар:

Шукати в цьому блозі